Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

onsdag 20. juli 2011

Ny dag - mer baking

Så ble det litt baking idag også, med bestilling av cupcakes til et bursdagsselskap. Alle er vanlige vaniljecupcakes med vaniljefrosting basert på kremost. Oppskriften på frostingen ligger lenger nede på siden, under innlegget "Sjokoladecupcakes med vaniljefrosting".


En smak av sommer, pyntet med jordbær dyppet i smeltet sjokolade. Disse sjokoladedyppede jordbærene egner seg godt som et eget "fruktfat". Ypperlig å gjøre med de utenlandske jordbærene på vinteren som ikke er så søte og smakfulle, sjokoladen gjør da susen...


Gult er kult - pyntet med noen små drops fra ungenes godislager.


...var en guttebursdag, men var flere prinsesser invitert, så da måtte det jo bare bli noen prinsessemuffins også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar