Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

torsdag 10. november 2011

Mye kakepynt i en fei...


Et lite tips når en har pyntet kake med MMF, er å ikke alltid kaste restene av den ferdig utkjevlede MMF. Her hadde jeg akkurat laget en puppekake med ivory-farget MMF. En liten halvtime ekstra på kjøkkenet, gav meg da hauger og lass av ivory-farget kakepynt. Stakk ut ulike blomster, hjerter og sommerfugler. Disse tørkes til senere bruk, og holder seg i mange måneder om de lagres tørt i en kakeeske av papp. Fine å sette på sjokoladekakestykker, cupcakes, store og små kaker etter behov.

Husk at kjøkkenet er tilgriset, MMF'en er ferdig laget og utkjevlet, og benker og bord må uansett vaskes etter kakepyntingen...så det er ikke mange minuttene ekstra det tar å lage litt kakepynt hvis en allerede er igang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar