Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

lørdag 24. desember 2011

Marsipankonfekt

Har blitt litt travelt i førjulsstria her i heimen, som sikkert hos de fleste andre også. Men idag skal vi være gjester, så da har vi jo all verdens av tid før jula skikkelig setter inn. Ble litt marsipankonfekt her på morgenen sammen med småjentene.

Marsipankonfekt er veldig greit å lage, for har her brukt Odense sin ferdige marsipan. Den egner seg godt til konfekt, og kan formes til figurer, tilsettes smak, tilsettes godteri...kun fantasien setter en stopper. Idag valgte vi å lage marsipanbrød fylt med Troika, noen fylt med Daimstrøssel og noen fylt med nougat. Når brødene er ferdig fylte pensles de med smeltet sjokolade, og drysses med litt pynt. Oppbevares i tett plast i kjøleskapet, og serveres i skiver.


Marsipan fylt med Troika


Marsipan fylt med nougat


Marsipan fylt med Daimstrøssel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar