Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

onsdag 18. juli 2012

Vaniljecupcakes - stor porsjon

Her er oppskrift på en stor porsjon vaniljecupcakes. Denne gir ca 75-80 cupcakes av standard størrelse. Myke, saftige og gode, og de er minst like gode dagen etter de bla laget. Her var det nok både til kakelotteri, egen familie og svigerfamilie.

Vaniljecupcakes
500 g smør
8 dl sukker
9 egg
4 dl melk
12 dl hvetemel
6 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker

Pisk smør og sukker til luftig smørkrem. Tilsett ett og ett egg, mens du pisker godt i mellom.  Bland i det tørre og melken vekselsvis i røra. Stekes i papirformer i muffinsbrett, 175 grader i ca 15 minutter.

Vaniljefrosting
500 g smør
4 ts vaniljesukker
2 dl melk
ca 3- 3 1/2 pk melis
Alle ingrediensene piskes kraftig med maskin til en luftig konsistens. Tilpass konsistensen med melismengden. Sprøytes på de avkjølte cupcakesene. Her er rikelig med krem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar