Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

mandag 3. september 2012

Kake til åpning av en lekeplass


De som bor i Laget er så heldige å ha fått sin nye lekeplass. Åpningen måtte feires med kake, og jeg skulle bake. Bestillingen lød "barnevennlig kake med tema lekeplass", hvordan jeg ville løse det var opp til meg. Moro med frie tøyler når en først skal bake sånne kaker.
 
Siden det skulle være barnevennlig, måtte det jo være sjokoladekake - er vel ingen barn som ikke spiser det... Lagde en sjokoladekake med litt sjokoladekrem over, trukket i marsmallowsfondant. Lekeapparatene er laget i sukkerpasta som jeg har tørket. Rundt forbi plasserte jeg litt blomster laget av marsmallowsfondant, med myke spiselige perler i midten av hver blomst. 

Sklie hører alltid med på en lekeplass. Her sammen med en liten klatrevegg. Stigen og tømmerstokkene som står opp fra bakken er forsterket inni med en grillpinne inni av tre. Stigen har lagt i fasong mens den tørket.

Sandkasse måtte også være med. Også denne, spadene og bilen er laget av tørka sukkerpasta. Sanden er to finknuste Gjende-kjeks.
 Og så var det huskestativet. Lagde tømmerstokker som jeg forsterket inni med grillpinner av tre, før de ble lagt til tørk. Limte dette sammen med litt icing (pisket sammen melis og eggehvite), i håp om at det ikke skulle rase under transporten. Huskene er hengt opp med sølvtråd/garn, som var det nærmeste jeg kom kjetting.

Får håpe kaka falt i smak...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar