Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 28. oktober 2012

Vaniljekake med smilkrem - igjen


For et par måneder siden lagde jeg en vaniljekake med smilkrem - her kommer reprisen. Lagde samme kaka på nytt forrige uke, med samme fremgangsmåten. Kaka består av en vaniljekake, fylt med vaniljekrem, friske jordbær og vaniljemousse. Til krem rundt har jeg laget smil-krem, som er kremfløte og smeltet smilsjokolade. Kaka er saftig og god, og kan gjerne lages en dag i forveien. Kakerestene var ihvertfall like gode dagen etter servering.

Dette er også en kake som faktisk ikke tar så lang tid å lage siden endel kan forberedes på forhånd:
-vaniljekaka kan med fordel fryses ned (blir ekstra saftig)
- fløte og sjokolade smeltes sammen dagen i forveien kaka skal pyntes
- ferdig kjøpt vaniljekrem som fyll
- vaniljemoussse piskes på "posepulver"

Hvis du trykker her, finner du oppskrift og fremgangsmåte på den forrige kaka.

1 kommentar:

  1. Du er helt fantastisk. elsker oppskriftene du legger ut.

    SvarSlett