Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

lørdag 8. desember 2012

Konfekt med Rice Krispies

Har så smått begynt med julebaksten - og her er en av de viktigste for oss: Konfekt med Rice Krispies. Denne konfekten er så populær hos oss, at jeg må lage flere porsjoner... Den må ikke forveksles med vanlige risboller, selv om det ved første øyekast kan minne om det. Dette er en krispi konfekt, ikke som de litt seige risbollene. Har unger som egentlig ikke er så glad i søtt, men denne er en favoritt. Lettvinn å lage er den også.
1pk delfiafett
400 g melis
2 ts kakao
3 ts vaniljesukker
1 liter Rice Krispies
Smelt delfiafett over svak varme, og rør deretter inn melis, kakao og vaniljesukker til en jevn masse. Rør til slutt i Rice Krispies. Fordeles i små konfektformer, og avkjøles. Oppbevares i kjøleskap. 
Denne oppskriften gir ca 60-80 konfektbiter, avhengig av formens størrelse. 

Legger her ved et bilde av hvordan pakken med Rice Krispies ser ut. Har siste årene blitt vanskelig å få tak i denne i Norge, så jeg har kjøpt min på harry-tur i Svinesund. Men for å reklamere litt for de lokale, så har nå EuroSpar den på Brokelandsheia.

1 kommentar:

  1. Hei.
    Den Rice Krispien der er ikke glutenfri, finnes en egen glutenfri variant. Bare en liten obs obs til de som er veldig intolerante.

    Marita

    SvarSlett