Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

lørdag 20. april 2013

Saftig banankake med sjokolade

Prøvde en dag en oppskrift jeg hadde liggende fra Arts of Taste på banankake med sjokoladebiter. Kaka ble veldig saftig, med store biter av sjokolade. Litt spesielt med kaka var at bananene ikke skal moses, men bare skjæres i skiver.

Ingredienser
75 g smeltet smør
3 egg
250 g sukker
275 g hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
3 bananer
250 g hakket mørk sjokolade
1 dl fruktyoghurt

Fremgangsmåte
Smelt og avkjøl smør. Pisk egg og sukker til eggedosis.
Bland sammen det tørre, banan i skiver og hakket sjokolade.
Vend det inn i eggedosisen vekselvis med smeltet smør og yoghurt.
Fyll røren i godt smurt og melet brødform der bunnen er dekket med bakepapir.
Stek på nederste rille i varm stekeovn 175 ºC, ca 1 time.
La kaken avkjøles litt før den tas ut av formen. Avkjøl på rist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar