Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

onsdag 5. juni 2013

Minnie kake


Har ei jente i hus som akkurat har fylt 4 år, og som er veldig glad i Minnie Mus. Til bursdagen sin ønsket hun seg rosa kake med Minnie på, der Minnie måtte ha rød kjole. Og da var det bare å bake... Lagde et "puslespill" av Minne på toppen av kaka. Veldig greit å få til, men er litt tidkrevende og pirkete.
Finn et ønsket bilde som passer på størrelsen oppå kaka.
Klipp fra hverandre bildet, slik at det som har forskjellige farger på seg, kommer i forskjellige deler.
Kjevle ut sukkerpasta, marsipan eller fondant i ulike farger, og bruk papirbitene som mal. Legg på kaka etterhvert som du skjærer til. Som sløyfe på hodet, lagde jeg selv en sløyfe, mens til skoene brukte jeg et utstikkersett. Når alle delene er på plass, må detaljene risses inn. Kommer litt dårlig frem på bildet, men blant annet munn og fingre er bare risset inn i fondanten.
Denne gangen hadde jeg kjøpt ferdig sukkermasse å bruke. Den var veldig god å jobbe med, og var myk og god å farge. 
Det ferdige resultatet. Denne kaka er en sjokoladekake med smørkrem med melkesjokolade, trukket i MMF.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar