Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

mandag 26. mai 2014

Sukkerbrød til lita langpanne

Sukkerbrød til lita langpanne
 
 
10 egg
450 g sukker
9 ss potetmel
3,3 dl hvetemel
1 1/4 ts bakepulver

Egg og sukker piskes til luftig eggedosis. Deretter blandes det tørre i. Pleier blande det godt inn med kjøkkenmaskina. Helles i bakepapirkledd lita langpanne.

Stekes midt i ovnen ved 160 grader i ca 55 minutter

13 kommentarer:

  1. I overskriften står det UTEN sukker, da regner jeg med at det er brukt sukrin eller annet søtstoff, men det står det ingen ting om.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror du må lese overskriften en gang til...Står ikke noe om at den er uten sukker.

      Slett
    2. Tror du må lese overskriften en gang til...Står ikke noe om at den er uten sukker.

      Slett
  2. Har nettopp laget (står i ovnen) verdens fineste og høyeste sukkerbrød med oppskriften din (langpanne 27x27)megastolt

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra:-) Den oppskrifta er genial!

      Slett
    2. Så bra:-) Den oppskrifta er genial!

      Slett
  3. Hei! Har en rektangulær form på 27x 37! Hvilken oppskrift bør jeg gå for?

    SvarSlett
  4. Ville laget av ca 12-13 egg. Kan regne ut fra oppskriften her: http://anetteskaker.blogspot.no/2011/09/oppskrift-pa-sukkerbrd-som-aldri-blir.html?m=1

    SvarSlett
  5. Er ikke så god jeg alltso! Blir bare rot i regningen😂🙈

    SvarSlett
  6. Når er kaken ferdi tror du? Tid i ovnen? Å Evt når vet jeg den er ferdi��?

    SvarSlett