Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 15. mars 2015

Vaniljekake

Fant en oppskrift på allers.no på en vaniljekake basert på vaniljesaus jeg ville prøve. Den ble saftig og god! Også er den veldig enkel å lage.

100 g smør
5 dl Piano vaniljesaus
200 g sukker
1 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
350 g hvetemel

5 ss perlesukker
1/2 ss kanel (jeg valgte å droppe denne)

Smelt smøret, og avkjøl det litt. Bland med vaniljesausen. Tilsett det tørre, og bland til en jevn røre. Stekes i bakepapirkledd form på ca 20x30 cm. Dryss over perlesukker (og evt kanel) rett før den settes i ovnen. Stekes midt i ovnen ved 175 grader i ca 40 minutter. Avkjøl.

Egner seg godt for frysing. Den ble faktisk enda saftigere etter å ha vært frosset en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar